Saturday, January 22, 2011

Angan-AngaN Kita....

tak tau macam mane nak mulakan..kepala berserabut...hati tak tenteram.. i miss all of you.. all the Dizzy's crew n group yang merempat di SMAI .. sorry guys....bukan time sedih baru aku cari korang..but korang selalu ada bila aku sedih..thanksss..

dari dulu aku berangan..kalaulah kita boleh duduk sekali pas abes belajar..bukak bisnes sekali.. cadang-cadang nak beli bangunan HigHway tu..pastu kita robohkan sekolah kesayangan ramai,jadikan parking lot..hebat betul perancangan.. aku ingat aku sorang jer pikir mcm tu..rupenye dayah pown sama..then,aku dpt tau..yg lain pown same.. hehe..memang sekepala betul la..x sia-sia habiskan masa di Marrybrown pas abes skolah.. even time tu xde la byk duit sgt..but almost everyday pas abes skolah kita lepak situ.. budak-budak lain selalu usha x puas hati.. sampai kene tegur la time perhimpunan.."pas abes skolah,terus balik rumah"..aiyoo..ustaz itu mg khejie..over plak.. dah abes time skolah..abes la..over sgt..kan??

kalau dah nama angan-angan..xkan tak gempak kan?? pas beli bangunan highway yang muflis tu, aku pikir-pikir nak beli pulau.. huhu..semua pakat buat rumah kat sana,kerja kat sana.. lagi gempak!! Semua orang ade tugas masing2..

aku bukak restaurant,keja sekali anis..coz this tyme, menu paling special kita kat pulau tu adalah " kuah kachang ayam"..pastu clown pown x nak kalah,dia nak masak " ayam masak kichap", nizam datang,terus offer, "kek coklat pisang".. huhu..then akhirnya..chef ezal datang dengan memperkenalkan resepi baru "spagetti kegilaan ramai"... last2 sekali.. " nasi goreng terbang " jugak yang mendapat perhatian dalam kalangan pengunjung pulau..

disebabkan pulau kita terlalu mewah n cantik.. Clown berjaya mendapatkan kontrak persembahan " The Pussycat Dolls" selama 10 tahun.. makan hati nizam,coz dia nak ajak Rabbani..tapi nak buat mcm mne..aura PCD sgt kuat..makan hati nizam..tu yang kurus tu.. aku pulak nak jemput Siti Nurhaliza,tapi sayangnya dia perlu cukup rehat untuk menimang cahaya mata..takpe2.. PCD pown aku minat gak.. dah la restaurant kita meletop, Club Mewah kita pown meriah. .alahamdulilah..bisnes berkembang maju..

Yang penting kat pulau kita,pekerja-pekerja adalah di bawah bimbingan Nizam n Dayah.. diorang kan HR meletop.. semua pekerja sangat patuh ngan arahan kita sebagai big bosses.. Yang penting Dayah n Nizam selalu digosipkan bercinta.tapi sebab dayah dah ade Crocodile n nizam bercadang nak gabungkan rumah dia n wani..so gosip2 itu lenyap begitu sahaja.. Pastu kita import Hyze keluar dari hutan semak samun kat mUadzam syah,untuk turut sama menyumbang dalam team HR yang meletop di pualu itu.. disebabkan diorg neh pernah duduk dalam satu taman yang sama, so diorang diberi sorang satu buah bunglo 18 tingkat berdekatan bagi mengeratkan kembali silaturahim sesame mereka..

Atie plak akan jadi kaunnselor coz kita akan bukak ala2 rehab untuk pengunjung2 yang putus cinta.. mmg dapat sambutan ok..David n Posh Bechkam juga datang ke pulau kita untuk mendapatkan khidmat pakar kaunseling kita..ramai lagi selebriti-selebriti yang sanggup membayar jutaan ringgit untuk ke pulau kita demi kesejahteraan rumahtangga kita.. Selepas restaurant, Club malam,then kita bukak Love Hospital.. siyessly pulau kita sangat membangun weeeeh..

pastu kita bukak sekolah..sapa lagi pengetua kalau bukan Sarah.. sekolah ni hanya untuk anak-anak raja n orang-orang kaya sahaja.. Yuran bulanan US100K.. sebab kita bagi pengetua yang terbaik n skolah yang mengadap laut.. xperlu uniform,juz pakai sluar dalam n berbikini sahaja.. kita bayar pada goverment untuk membeli khidmat guru-guru lain macam Saleha, Tajul, Mashitah n lain-lain.. Sekolah kita ni standard dia dah macam Oxford University... n sekolah kita pecah record malaysia,semua pelajar semua exam lulus dengan str8 A's...tahniah!! bangga kami sebagai pengusaha Pulau ini..

Disebabkan kita ni pentingkan alam sekitar,so kita panggil engineer terbaik dunia iaitu Awe n Faroqi..Tak dilupakan juga Ema.. diorang berjaya jadikan pulau kita as the most greenest well-developed island in the world.. Pualu kita sangat maju,tapi masih mesra alam..jalan raya yang dibina,sistem perparitan n pembangunan hotel..semuanya di bawah bimbingan Awe, Faroqi n Ema.. Kita berjaya bina menara seribu tingkat dalam fasa kedua pembangunan wilayah pulau kita..

syukur..lagi satu pencapaian yang tak mungkin dipecahkan mana2 rekod dunia..

Kita bina Pusat Rawatan dan Perubatan Dunia kat cni.. Sebab dalam portfolio pembangunan,kita nak jadikan pulau kita ni sebagai pusat perlancongan serba-serbi..( kelesss tak aku bg term?? ) So kita jemput Ajiera jadi Ketua Jururrawat kat hospital ni..Nazirah Halim juga kita tak lupakan.. Doktor?? hurmm aku cadang nak amik si Syazwani Rahman jadi dr kat cni..even keja dia buat gigi...kita sponsor scholarship dia untuk sambung belajar lagi..x pe2.. aku rasa byk budak2 Jalan Matang Buluh yang jadi Doktor.. Pendapatan kita dah mencecah billion2 time ni.. tahniah semua..kerja keras kita membuahkan hasil..

Kojet pown kita panggil balik untuk jadi ketua Polis kat Pulau kita..so isu-isu keselamatan di pulau tu x pernah wujud.. disebabkan kojet ni pandai menyanyi,dia sempat berehat setahun coz dapat masuk Akademi Fantasia ke 15..Juara AF pertama x pernah tukar uniform kerana kecintaan dia pada dunia polis.. kelessss tak?? Semua ketua-ketua polis kat dunia akan merujuk pada kojet kalau ada apa-apa masalah berkaitan dengan keselamatan negara...

Atin plak dilantik sebagai ketua jabatan telekomunikasi dalam pulau kita.. atas bimbingan Atin,kita berjaya melancarkan 13 buah satelit ke angkasa raya.. oelh itu,semua penduduk pulau berjaya mendapatkan segala macam siaran dari serata dunia.. malahan, kita pelopor untuk penggunaan telefon bimbit dengan satu rangkaian yang sama seluruhdunia tanpa cas tambahan n 50% pemotongan bil bagi sesiapa yang tak kedekut soalan spot sejarah tyme weolss STPM dulu.. tetttttttttttt....

yang penting,bila kiatta semua dah berjaya, duit dah byk..tiap2 tahun kita pi buat umrah sama2..

alhamdulilah.....

Time raya...
madu2 ku..tettt...
abg anjang!!
BBQ time...
nasik ayam time...
huhu..bila mau buat lg neh??
ececehh..nizam n anis..
Ketua Polis!!!huhu..Juara AF jugak!!

dayah!!!hahaha..
PULAU ANGAN-ANGAN kita!!

No comments:

Post a Comment