Friday, December 30, 2011

my sweet2 in year 2011....

my sweet2 2011!!

“ Memory is a way of holding onto the things you love, the things you are, the things you never want to lose.”

Sekejap betul dah nak sampai penghujung 2011. Pejam celik pejam celik dah pun hari-hari terakhir pada tahun ni. Banyak betul kenangan pahit manis, masam masin n suka duka tahun ni. But, yang pahit-pahit ni kita simpan & jadikan pengajaran and yang manis-manis ni kita bawa as semangat untuk tahun-tahun yang mendatang.

Ok,this article will be on sweet-sweet memories sepanjang 2011 ni.. omaigoshhhh.. sangat banyak yang manis-manis sepanjang tahun ni.. I don’t list down all sweet-sweet ni accordingly or ikut certain sequence.. yang mane rasa teringat iolss letak la..

Ok..lets begin!!

1. Of course la my convocation…

Alhamdulilah..bergraduasi jugak akhirnya. Teringat lagi tyme form 6.. pernah cakap dengan mak, biarlah adik ( nama timang2an saya) merangkak sekalipun, adik tetap nak masuk universiti. Syukur,walaupun target asal nak masuk UKM sebab nak dok area KL ( niat nak belajar clubbing n so on. Tak baik kan??) rupanya Tuhan dah aturkan yang lebih baik dari itu. Aku diterima masuk Universiti Sains Malaysia. . Tuhan saja tahu betapa bersyukurnya aku dapat masuk universiti paling vogue ni. Macam-macam aku belajar sepanjang kat USM. Paling penting tuhan temukan dengan kawan-kawan yang sungguh sempurna…

Tanggal 24th September 2011 , bersaksikan orang-orang tersayang di dewan kemasyhuran Dewan Tunku Syed Putera USM, aku berkonvokesyen mengikut masa yang sebetulnya.

2. Johan Pesta Pantun Antara Desasiswa (PADU) USM 2011..

Pantun..yesssss. pantun..dulu tyme kat sekolah juz wakil sekolah n selalu kalah kat pusingan awal. Hahaha.. lagipun tyme tu semua PA WAU LAM WAU NUN (pulun) nak buat. Bahas la, pidato la, forum,pantun, puisidra,koir n lain-lain lagi.. Asyik-asyik muka aku ja.. Well, dah merk hayam tambatan sekolah kanzzz..

Tahun 2010 permulaan pantun dalam arena universiti. Tyme tu wakil desasiswa Restu untuk PADU 2010. 1st time. Nevesss and tingtong.. Rasenye time tu mesti semua gelak kat aku coz pemantun versi nonoxxx ( azmi mesti suka statement ni).. yang bangganya 1st round lawan pantun,dapat pemantun terbaik.. kelesssss sgt rasanya..rupanya xde rezeki..kalah dengan markah kami lebih dari pihak lawan ( sentapppppp).. hahaha…

Tahun 2011 aku try lagi sekali. Kali ni aku jadi ketua pasukan.. time ni ade Gee, ade yah, dila n umi.. Kak As, Maktok, Azmi, kak Syaza n abg din jadi jurulatih.. Alhamdulilah Johan jugak.. n paling penting menang dari 1st round sampai final.. Rezeki sangat..

3. Johan Pesta Pantun Bestari UM 2011

Harap maklum yer..ni bukan entri nak riak2..just nak share je my sweet2 2011.. Bercakap tentang Pantun Bestari.. even ramai yang anggap kami team yang kuat, but diorg kene tau kitaorg team yg johan pada 2011, kitaorang penah kalah pada 2010.. yuppsss penah kalah.. tapi sebab kekalahan tu la kami bangun balik pada makum 2010,alhamdulillah Johan.

Apa yang best tentang bestari 2011, hmmmmmmmmmmmm.ape ehh?? Oh yaaa.. pertandingan kali ni berbeza.. ade 7 saringan yang dasyat2.. malah time ni aku nyaris digugurkan dari jadi team yang bertanding sebab feeling2 hot.hahhaa… akan jadi pengajaran sampai bila2..

Time ni betul2 rase macam nak pergi berperang… berkat usaha semua orang jurulatih n pemantun, kami semua johan..bukan sebab kami senior.. rasenye saat berpantun tak kiralah di dalam USM n arena Inter-varsiti akan menjadi kenangan sepanjang hayat.

Buah pauh di hujung desa,

Sama berangan simpan di peti,

Walau jauh ditinggal masa,

Mekar kenangan di ranting hati.

first time masuk paper!! berita harian ok!!

4. Menang Pasukan Sorak time TOT 2011…

Serve kali2!! Serve satu kali..serve dua kali… serve kali2 kali2 kali2…

Restu di Restu Va, restu Diva...

Siyesssssssly aku akan rindu2an pasukan diva-diva hot sorak Restu!! Sebenarnya selama 3 tahun aku kat USM ni, kami Johan 3 tahun berturut2.. but then.. hahahaha.faham je la kan..hikssssss.. ape yang sweet ttg pasukan sorak Restu.. well.. semuanya sweet2.. tu jer.. sweetie2 mcam weolss mmg sweet atas pavilion n kat khemah time TOT…sebab tu bila weolss sorak, ramai yang masam mencuka.. hahahahha..

Sangat banyak lagu sorak yang akan menjadi lagu2 time bosan2.. time layan video2 sorak.. I will miss all of you gurlsssss….

Thanksss to akak2 yang invite weolsss masuk..kak shidah,kak GG, kak ma, Kak wawa, hakak daus. OOopssssssssss. salah la..hiksss. hampunnn Cinderella..

5. Dapat pegi AJL n tgk Tok Ti secara Live!!!

Ohh well… ni best!! Thanksssss to abg rudy.. dapat gak tgk AJL secara live.. kak Jumie sangat lah iri hati dgn weolsss time ni.sampai weollss call nk bagi die jeless die xnak angkat..

Hmmmm..time g tgk AJL ni, dapat berkampung n masak2 kat umah abg rudy...thankss to Maktok yang sgtlah sporting membawa chuchu maktok ke KL… dapat pulak tiket VIP..hahaha.. kalau dh rezeki tuhan nak bagi..tak ke mana..

Layanssssssss.. ( rambut pun meletoppss lagi time ni)…..

6. Dijemput jadi Ketua Fasilitator untuk budak form 6..

Fuhhhhhhhh.. time dapat call dari cikgu Shikin fasal benda ni.. rase macam nak tergelak pun ade.. hahaha.. aku jadi ketua fasilitator untuk budak form 6 kat SMKAI. Bagai sirih pulang ke gagang.. I don’t want to comment much about this.. lg pun xde la hebat mane pun..kebetulan dh xde org lain time masa program motivasi tu..hehehe…but it is was sweet as kalau people tau my history kat sekolah tu..they will definitely say.. OMG!!

7. Dapat berjimba-jimba dengan BFF..

Aku cari buah hati aku si shahidi ni since form 5 , tahun 2005.. last2 jumpak jugak die kat penang.. he inspires me so much!! Rasenye cikgu Sani, cikgu2 disiplin n cikgu2 yg kenal sheh tak kan expect where sheh stands today… die pun cakap, why aku still nak kawan dengan dgn die even aku dari class yang lain.. but then aku dari dulu x penah choosy in making frens.. org nk kawan dgn aku.aku kwn la seikhlasnya..

Time berjimba-jimba dgn shahidi kali ni, iolss ditemani oleh nazirah halim... and i am fully sponsored by them oke..semua orang sayang aku hokeyy... weolss bermadu. Hahahahhaa.. n segala harta milik sheh ni,weolsss dah awal2 tukaq nama weolss berdua.. jahat x??hahahahah…. now he is in Mecca. ..insyaALLAH tahun depan dia balik untuk bernikah dgn madu kami lagi sorang..huhuhu….

8. Mcm-mcm lagi sweet2 2011...

Rasenye kalau dilistkan semua yg manis2 dalam 2011.. sebulan lepas dh nak kene mula menaip dah..but then ade few things yg terpaksa di simpan dalam hati sebab x semua rase benda tu manis..gtuuuuu...

okiess ade la 2 3 benda yg teringat2 sepanjang 2011...

berlakon teater , pementasan Othello di tahun akhir..

Photoshoot dengan geng2 restu!!

sambut birthday Kak As, Azmi n Kak Syaza.. ingatkan dah tua..tapi rebut nak tiup lilin mcm budak2....

hmmmmmmmmmmmmm..tak bercakap tentang cinta pun kan dalam tahun ni... tahun ni mcm biasa..i have no luck in love.. dia datang n pergi..and aku?? ade aku kesah?? patah tumbuh hilang berganti lah uolsss..

welcome 2012..semoga tahun2 yang mendatang kita dikurniakan dengan sepenuh nikmat kurnia n rahmat ALLAH swt...aminnnn....



2 comments:

  1. Kelasss...Sekarang maju dalam berbelog ni. Hahaha. Anyway. Nice. Banyak lagi yang tak masuk ni. Hahahhaa

    ReplyDelete